Kontakt telefoniczny: 32 327 51 04, 784 938 142
Godziny pracy biura: pn. - pt. od 8.00 do 15.00
Kontakt mailowy: kontakt@taakiprezent.pl
16 marca 2016
Chcesz schudnąć? 10 prostych metod na utratę kilogramów

 

Z nadmiarem kilogramów boryka się spore grono osób. Bez względu na to, czy do wymarzonej wagi brakuje Ci utraty 5 kg czy 20 kg, istnieje kilka sprawdzonych sposobów na zdrowe wysmuklenie sylwetki. Wiosna zbliża się wielkimi krokami, więc warto je przetestować na sobie.

1. Racjonalne odżywianie

Dużo się mówi obecnie o zdrowym odżywianiu. Jeśli marzy Ci się widoczna utrata kilogramów, to warto zacząć od drobnych zmian żywieniowych. Pierwszym krokiem powinna być eliminacja jedzenia typu fast food, słodyczy, słodzonych napojów gazowanych, a nawet kupnych soków. Powinieneś też zacząć wybierać produkty pełnoziarniste i te o krótkim, prostym składzie. Im mniej w Twojej diecie półproduktów, tym lepiej dla Twojego zdrowia i wagi!

2. Jedz częściej,….

….ale mniej. Kluczem do sukcesu będzie jedzenie małych porcji w krótkich odstępach czasu – ok. 3h. Głodówka lub zbyt mała liczba posiłków nie przybliży Cię do wymarzonej wagi, wręcz przeciwnie – możesz nawet przytyć. Optymalnym rozwiązaniem jest jedzenie pięciu małych posiłków dziennie. 

3. Woda przed posiłkiem

Regularne picie wody jest bardzo istotne, również wtedy, kiedy chcesz schudnąć. Pij szklankę wody przed każdym posiłkiem, a nie dość, że będziesz się czuł lepiej, miał mniejsze łaknienie, to jeszcze będziesz tracił kilogramy.

4. Dobrze zbilansowana dieta

Kiedy już wyeliminujesz ze swojej diety niezdrowe produkty, to nadejdzie czas ułożenie zbilansowanego planu żywieniowego. Optymalnym rozwiązaniem jest udanie się po poradę dietetyka, który dobierze dietę do Twoich potrzeb, aktualnej kondycji, zapotrzebowania organizmu na kalorie, a także stanu zdrowia. Testowanie na własną rękę różnych diet może skończyć się niedoborem istotnych mikroelementów, chronicznym zmęczeniem lub anemią. Jeżeli pragniesz zmienić swoje nawyki żywieniowe globalnie, to postaw na wizytę u dietetyka. Możesz poszukać specjalisty w swojej okolicy lub pokusić się o wykupienie vouchera na profesjonalną konsultację dietetyczną.

5. Planuj posiłki

Po wizycie u dietetyka będziesz miał ułożoną dietę i będziesz mógł świadomie rozplanować posiłki. Ważne jest, abyś przez cały dzień odżywiał się zgodnie z nowymi nawykami – nie kupuj gotowych produktów, dzień wcześniej przygotuj sobie śniadanie i lunch do pracy. W ten sposób wyeliminujesz pokusę jedzenia niezdrowych rzeczy. Z czasem takie działanie powinno Ci wejść w nawyk.

6. Unikaj smażonych potraw

Obróbka termiczna przygotowywanych potraw jest również bardzo istotna. Unikaj smażenia na rzecz gotowania na parze czy pieczenia. Jeżeli nie masz takiej możliwości, to zdecyduj się na smażenie na suchej patelni lub w specjalnych papierowych kieszeniach, dzięki którym zminimalizujesz ilość niezdrowego tłuszczu w potrawie.

7. Czytaj etykiety

Wybierając produkty spożywcze w sklepie, uważnie czytaj ich etykiety! Nie wybieraj żywności przetworzonej, o długim składzie czy zawierającej wiele środków konserwujących. Dzięki temu będziesz miał pełną świadomość tego, co jesz.

8. Zmiana myślenia

Jeżeli do zmiany diety podejdziesz jak do czegoś tymczasowego, to może dopaść Cię efekt jo-jo. Nowe nawyki żywieniowe powinny Ci towarzyszyć przez dłuższy czas. Dlatego nie warto nastawiać się negatywnie do diety, lepiej potraktować ją jako coś dobrego dla organizmu.

9. Trochę ruchu

Pomimo tego, że chudnięcie w głównej mierze zależy od zmiany nawyków żywieniowych, to sport jest również bardzo istotny. Znajdź dyscyplinę pasującą do Ciebie i staraj się min. 3 razy w tygodniu dbać o swoją kondycję! Sylwetka nie tylko stanie się bardziej smukła, ale poprawi się także Twoje samopoczucie! Dużo łatwiej zmienić dietę i uprawiać regularnie sport, jeżeli nie jest się samym w tym procesie. Jeżeli to możliwe, zaangażuj rodzinę w nowe żywienie, namów bliskich oraz znajomych na mecz siatkówki, pójście na basen czy bieganie. W grupie raźniej!

10. Wakacje odchudzające

Jeżeli nie masz dużej motywacji do zmian i trudno Ci wypracować nowe nawyki żywieniowe i sportowe, to może warto wybrać się na tygodniowy wyjazd odchudzający. Podczas takie pobytu będziesz miał możliwość skorzystania ze specjalnie przygotowanych dla Ciebie posiłków, uczestniczenia w zajęciach sportowych, a także odpoczynku na świeżym powietrzu.

Wszystkie pola są wymagane.